torsdag 15. oktober 2009

Uferdige håndarbeidsprosjektersforening

Jeg har en kurv full av mer eller mindre halvferdige strikkeprosjekter. Og vi snakker stor kurv, størrelse skittentøyskurv. Og det er ikke bare kurven som er full, den er nesten usynlig også, fordi den er begravd i poser med strikketøy og garn. Jeg er i ferd med å innse at jeg har et problem. Det er ikke det at jeg ikke gjør ferdig håndarbeidsprosjekter jeg starter på - problemet er heller at jeg starter på flere ting omtrent samtidig. Noen damer klarer ikke å la være å shoppe sko og/eller vesker- jeg klarer ikke la være å kjøpe garn!
Akkurat nå har jeg en halvferdig babyjakke, og en ullbody som mangler montering (sorry Marlin), en genser som mangler høyre forstykke, en og en halv knestrømpe, en halv lue osv osv osv... Samt ganske mye annet som jeg sikkert blir rett så overrasket over å finne nederst i de halvferdige strikkeprosjekters forening. Men jeg har vel kommet et stykke på vei når jeg innrømmer at jeg har et problem? Heldigvis fullfører jeg de fleste prosjektene etterhvert, men det stadig noe annet jeg bare MÅ strikke først...
Er det ikke det AA-modellen går ut på, å innrømme for seg selv at man har et problem? Om en stund kan jeg nok reise meg i en forsamling og si: "Hei, jeg heter Gry Helen Åse, og jeg har et garnproblem!"

1 kommentar: