søndag 30. januar 2011

Slutte å røyke?

Jeg vurderte å slutte å røyke...
På fredag gikk jeg tom for røyk (for første gang siden Ålesund brant),
det er jo alltid noe i skuffen, man bor tross alt ikke så langt fra svenskegrensa...
Men ikke denne fredagen!

Så jeg tenkte: " får se om jeg klarer ei helg uten å røyke - så får vi ta det derfra..."
Lørdagen opprant, Jan dro til Bryne, og jeg skulle på hytta med alle bikkjene i slekta, barn, brødre og tantebarn.

Utover lørdags ettermiddag ble jeg mer og mer hissig.
Tok meg selv i sitte å vurdere hvordan jeg kunne ta livet av bror uten å bli tatt for det,
sendte Julia i seng lenge før hun er vant til (dvs normal leggetid),
og beit nesten hodet av bølla.
Men jeg gikk på med dødsforakt.
Sparka bikkja i veggen, og gikk og la meg.

På søndag var det ikke bedre.
Dro fra hytta før jeg vanligvis pleier,
var ufin mot mamma da jeg avleverte hundekrapylet hennes,
og dro hjem rett så ilter.

Tok en dusj, og benka meg i sofa'n.
Henrik lurte på om det var noe middag, og jeg tente på alle pluggene...
Hvorpå han sa:
"Mamma, jeg synes ikke du skal slutte å røyke akkurat nå!"

Så da ble det BP, Shell, YX eller hva pøten det heter!
Og etterpå ble jeg så lugn!
Så slutte å røyke er ikke for pyser - ihvertfall ikke for pyser som er litt hissige fra før.
Neste gang får jeg nok gå til innkjøp av tyggis eller små posesnus - så jeg ikke dreper noen...

2 kommentarer:

  1. gerd iten Andersen1. februar 2011 kl. 10:51

    Du var ikke no hyggelig iheletatt... :(( Glad i deg alikehvel <3

    SvarSlett
  2. gerd iten Andersen1. februar 2011 kl. 10:53

    Glemte å skrive: Klem fra mamma :o)

    SvarSlett