mandag 11. april 2011

En "klarsynt" med briller?

De fleste som kjenner meg vet hvor jeg står når det gjelder religion, engler, spøkelser og annet jeg kaller overtro. Jeg har blogget om dette opp til flere ganger tidligere. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan folk på død og liv skal tro på ting som ikke kan bevises? Også legge bevisbyrden på oss som ikke tror... Men det er jo det som ligger i ordet - å tro - ikke vite. Jeg liker vite bedre enn tro.

På lørdag bladde jeg igjennom Dagbladet, der står det mange annonser for sånne som kaller seg klarsynte.
"For bare 29.90 i minuttet så skal jeg fortelle deg ting om framtiden din som du allerede vet"

Jeg blir helt stum av sånt - eller det vel akkurat det jeg ikke blir!
Denne lørdagen var det ei annonse som jeg spesielt la merke til,
det var bilde av en mann med briller,
og det sto:
"ring klarsynte Vidar"
Hallo - hvis han var så klarsynt,
hvorfor hadde han briller?

1 kommentar:

  1. Kanskje han blir ekstra klarsynt med briller på? :-)

    SvarSlett