onsdag 16. desember 2009

Vitsedødare


Hva er en vitsedødare?
Det er en person som ødelegger vitser rett og slett
- også kalt festbrems.
Hva kjennetegner en skikkelig vitsedødare?
Denne personen bryter inn i en god historie,
gjerne ved å komme med fakta som ødelegger poenget i historien.
Jeg har kommet fram til at slike folk rett og slett er født med færre humorgener enn oss andre.
Grunnen til at jeg skriver dette; er at jeg leste en kommentar til innlegget mitt om lakselus som jeg skrev for litt siden.
Klart jeg var klar over at flatlus og lakselus ikke er det samme,
og at det finnes flere typer parasitter som kalles lakselus som en fellesbetegnelse.
Men da hadde det jo ikke vært noe artig?

Alle kjenner vel en eller flere sånne vitsedødare?
For at en vits eller god historie skal bli skikkelig morsom er det lov å juge litt, legge på slik at poenget kommer bedre fram. Vitsedødaren skjønner ikke dette - og mener kanskje at latter er sløsing med tid? Men jeg synes litt synd på slike folk, for de lever nok kortere enn meg. For det sies jo at en god latter forlenger livet? Latter gjør at det produseres endorfiner,
og endorfiner er "lykkehormonet" i kroppen vår.

Vitsedødaren er sikkert flink og sikkert smart - men aldri om jeg ber dem på fest!

God jul til alle vitsedødare der ute -
husk at det er farlig å le -
man kan jo bli lykkelig av det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar