tirsdag 13. desember 2011

Nu i denne søte førjulstid - Julebrev?!?


"Våt senker natten seg
i stall og stue
snøen har gått sin vei
stormen den truer"


Omtrent sånn var Lucia-dagen her på Jæren.
Det hadde kanskje vært noe å skrive om i et julebrev,
om jeg hadde pleid å skrive sånne...

Julebrev er en merkelig ting, det hender det har kommet noen.
Fra fjerne slektninger jeg knapt vet hvem er.
Her fortelles det om høydepunktene det siste året, i stort sett positive vendinger.
Det har sjelden skjedd noe trist eller leit, ingen har gjort noe dumt det siste året,
og alle har oppført seg fint - fått bedre jobb og/eller gode karakterer.

Så jeg tenkte jeg skulle lage et alternativt julebrev - ett helt ekte,

som forteller hva som faktisk har skjedd det siste året.

***********************************************************

Resten av dette blogginnlegget måtte dessverre slettes, fordi det finnes mennesker der ute som hverken forstår ironi eller satire....

4 kommentarer:

  1. Gerd Iren Andersen14. desember 2011 kl. 11:20

    God jul,Jenta mi. Klem fra mamma.

    SvarSlett
  2. synd at det ble slettet, syns at det var et ærlig og ekte brev.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Takk for det, men som jeg skrev, det er ikke alle som skjønner ironi og satire, og sånne folk takler ærlighet dårlig...

    SvarSlett