torsdag 18. juni 2009

Det är en regnig sommar vi har!



Idag er den første dagen i min kjempelange sommerferie fra skolen!



Og hva våkner jeg til? Øspøsregnvær... Men ettersom jeg ble tvunget med på Ikea i går, og fikk nye stuegardiner med på kjøpet som nevnt - så passet det kanskje bra? Så nå er de strøket (stryking er djevelens verk), men så fant jeg ut at jeg ikke har ringer nok til å henge dem opp... Så foreløpig henger de nystrøkne og fine over en spisestuestol.











Det er faktisk ganske deilig å sitte her å se ut på regnet!



Som dere ser på bildet, så mangler noe blomster i den nye blomstervasen fra i går. Men akkurat nå får lupiner være lupiner, og blomstervasen være tom! Ifølge YR, så skal regnet gi seg ut over dagen, så jeg får heller gå ut å plukke meg en stor bukett seinere.







"Nå kommer vinter'n,


og vi har ingen sommer hatt,


men hva skal vi med sommerhatt?


Nå kommer jo vinter'n"


Benny Andersson har skrevet dette, han er en underfundig gammel danske. Synes det er så treffende, og det markerer ganske godt mitt hjertebarn særskriving. Nå var det ikke særskriving jeg skulle skrive om, det bare ramlet helt naturlig inn av seg selv. Jeg synes Språkrådet skulle hatt mandat til å sette gjentatte særskrivere i fengsel, men mer om det en annen gang!


Sommerhatten på bildet har jeg heklet denne uka. Den er til lille Seline, den vakre dattra til kusina mi, Marlin. Seline er et halvt år gammel, og "tante" fant ut at hun absolutt trengte en sommerhatt i sterke farger. Det er flere håndarbeidsprosjekter på gang til det lille nurket, men det kan jeg ikke fortelle om her av to grunner. MammaMarlin vet ikke om det ennå, og jeg har tidligere lovet å ikke blogge for mye om min strikkeavhengighet...


2 kommentarer:

  1. Hi, it's a very great blog.
    I could tell how much efforts you've taken on it.
    Keep doing!

    SvarSlett