søndag 24. oktober 2010

Drømmer


Hvorfor drømmer vi?
Det har vært mange teorier om dette, alle fra nåtidens forskere
til urbefolkningers sjamaner har ment noe om dette.
Men det koker vel ned til at drømmer er bearbeidelse av inntrykk
som ligger i underbevisstheten.

Det er jo det som er skremmende!
For jeg drømmer så innmari mye rart!
Ting jeg ikke ville drømt om (...)!
En gang drømte jeg en rett så erotisk drøm, på norrønt!
Andre ganger drømmer jeg på nynorsk,
betyr det at underbevisstheten min er ganske språkforvirret?

Det er da enda godt at jeg selv ikke er med i alle drømmene,
det kunne blitt for slitsomt å prøve å forstå.
Noen drømmer er som hentet rett ut av en oppvekstroman fra femti-tallet,
ala Saabye Christensen. Andre som et utdrag av en slekstroman av Elstad.
Er det rart jeg blir forvirret?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar