søndag 20. februar 2011

Oppsigelse

Henrik sa for en stund siden at han gledet seg til å bli voksen. Går det an å glede seg til det? Jeg synes mange ganger at det er ganske kjedelig å være voksen... Og i går leste jeg et glimrende petit i Fredrikstad blad. Det handlet om akkurat det jeg har tenkt så mange ganger! Petitet var utformet som en stillingsannonse.



"Ledig stilling som voksen kvinne

Ønsker du å leve i en stort sett stressende hverdag,
der tiden ikke strekker til?
Drømmer du om å krype ut av ei varm dyne,
for å fryse på føttene mens du lager matpakker og koker kaffe?
Da har vi jobben for deg!
Jobben innebærer ansvarsfulle og utfordrende oppgaver,
bekymringer og strev. "


Man skal være vellykket, ha egen karriere, vaskehjelp, kokke, elskerinne, man skal stille opp på barnas fritidsaktiviteter, stille på dugnad i borettslaget, bake til skolearrangementer, besøke foreldre og besteforeldre, kort sagt være tryllekunstner og sjonglere både økonomi og tid.



Jeg tror jeg sier opp! Jeg vil tilbake til bekymringsløse tider!

Kan man søke plass på småbarnsavdeling i barnehage som 36åring?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar