søndag 9. august 2009

Danmark

Sigurd på bar - henger over bardisken som mange nordmenn gjør på ferie i Danmark!
Vi har vært en uke i Danmark. Leid feriehus, og kosa oss nesten glugg ihjel. Men man gjør seg jo noen tanker, og opplever jo litt av hvert i løpet av en uke i vårt nærmeste "syden-land".

Jeg har for eksempel aldri opplevd så mange germanere, dvs nordmenn, svensker og tyskere iført totalt upassende klær og crocs samlet på en gang før! Jeg mener at crocs er som joggebukse - det går man i hjemme, ikke ute blandt folk... Og selvom man er på ferie så er det vel mulig å kle på seg noe annet enn det styggeste man har innerst i skapet? Noen vil sikkert kalle meg jålete nå, men det får være måte på. Det herligste jeg så var en tysktalende mann som var ca 165 cm høy, og omtrent like bred - han hadde på seg en grønn t-skjorte på størrelsen med laavoen min, og på den sto det "atletic university". Det var rett så ironisk! Og på føttene hadde han, du gjetter nok riktig - gule crocs...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar