onsdag 12. august 2009

Spilleavhengighet


Hvem blir spilleavhengige?
Jeg har alltid trodd at enkelte mennesker er født med et avhengighetsgen, og det er litt tilfeldig hva man blir avhengig av... Noen er født med det genet, og andre ikke. Det er et ganske egoistisk gen, som kan drive "eieren" til vanvidd og fra gård og grunn. Jeg har vært rett så sikker på at jeg ikke har det genet, men i det siste har jeg begynt å lure på om det lille avhengighetsgenet har ligget latent i 35 år, og bare ventet på å blomstre. Har nemlig blitt helt hekta på scrabble på nettet, dvs http://www.ordspill.no/. Avhengighetsgenet slår knopper, og tvinger meg til minst en time scrable om dagen. Genet maser om stadig høyere rating, og større utfordringer. Tror nesten det er sånn man blir narkoman. Det begynner pent med en liten pipe på fest, også vil kroppen bare ha mer og mer... sånn er det med meg og scrabble også. Må stadig ha større utfordinger og høyere rating for å bli fornøyd. Grubler litt på om det er mulig å dø av overdose med ordspill, men den tid den sorg - alle skal vi dø en gang?

Noen som vet om en gruppe for AO? Altså Anonyme Ordspillere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar